Informació de contacte

dimarts, 26 de maig de 2009

INFORME DE GESTIÓ DEL CURS 2008/09

  1. Introducció.

Aquest informe de gestió pretén, en línies generals, ser un recull de tots els aspectes treballats per la Junta Directiva de l'Ampa del Barranquet durant el curs escolar 2008/09. El curs a que fem referència, és el primer exercici en el que la Junta Directiva que va ser elegida en l'Assemblea Extraordinària del mes de maig de 2008 duia a terme la seua gestió.

El punt de partida del nostre treball va ser el de definir els diferents àmbits en el que anàvem a compartimentar la nostra gestió, dissenyar un pla d'activitats per al present curs i fer partíceps a totes les famílies associades per mitjà de l'Assemblea General.

A banda de les diferents activitats previstes dins del Pla Anual d'Activitats 2008/09, cal destacar que des de l'Associació s'ha donat suport a les diferents iniciatives proposades per la “Plataforma per l'ensenyament públic” en contra de la política educativa de la Generalitat Valenciana, destacant especialment la jornada de vaga del passat 28 d'abril, que va comptar amb un seguiment superior al 90% entre les famílies del nostre centre educatiu.

Tot seguit, passem a detallar les principals accions dutes a terme per cadascuna de les àrees de treball.



  1. Instal·lacions i equipament del Centre.

Els responsables d'aquesta parcel·la han estat Salva Castillo i Luis Miguel Ortolà i els objectius d'aquesta àrea de treball són supervisar l’estat satisfactori de les instal·lacions de l’escola (equipament de les dependències del centre, pistes, jocs, equipament esportiu, etc.) i proposar nous equipaments per a millorar l’oferta existent.


Les accions dutes a terme han estat:

    • Restauració de la pintura mural de la façana de l'escola amb la col·laboració de gran nombre de famílies del centre.

    • Adquisició de bancs a utilitzar durant els partits de bàsquet i qualsevol altra activitat esportiva.

    • Gestions per a la reparació integral de la pista poliesportiva del centre per part de l'Ajuntament. Aquesta reparació va ser pressupostada en 11.900,00 € i va executada i finançada totalment per l'Ajuntament de Godella.

    • Actualment s'estan ultimant les gestions per a la instal·lació de nous elements lúdics en la zona del pati destinada als alumnes de primària.

En aquest àmbit, es continua negociant amb diferents institucions (Ajuntament de Godella, Conselleria d'Educació) les reformes necessàries per a resoldre problemes estructurals de l'escola com l'ampliació del menjador, la instal·lació d'un umbracle a la zona del pati que permeta el que puga ser utilitzat els dies de condicions meteorològiques adverses o la retirada de la uralita del edifici multiusos i la seua possible ampliació.



  1. Participació en la Trobada d'Escoles en Valencià.

Aquesta àrea ha comptat amb el treball d'Alma Bracho, Mariló López i Sanfelix. Les activitats que es desenvolupen en aquest àmbit de treball són participar en les reunions organitzatives comarcals, coordinar la comanda i repartiment de paperetes i samarretes i dissenyar la participació de l’Escola en el cercavila i tallers de les Trobades.

Les accions més destacades han estat:

    • Coordinació de la participació del Barranquet en la Trobada de la Pobla de Farnals.

    • Repartiment de les paperetes de suport a la Trobada entre les famílies de l'Ampa.

    • Gestió de la comanda i repartiment de les samarretes.

    • Organització dels tallers oferts per l'Ampa als participants en la Trobada.

  1. Activitats extraescolars.


Coordinats per Paco Aràndiga i Amparo Porras, els traballs d'aquesta comissió han anat encaminats a l'organització d’activitats extraescolars durant les vesprades del divendres en les que no hi ha activitat lectiva, les vesprades de juny i setembre, etc. el seguiment del nivell de les activitats programades i l'avaluació de les mateixes. Per a això s'ha comptat amb la col·laboració de l'empresa Valesport i de l'Organisme Autònom Municipal d'Esports de l'Ajuntament de Godella.

Les activitats programades han segut:

    • Equip de bàsquet del Barranquet.

    • Taller d'escacs.

    • Tallers d'Hort Escolar i Cultura Anglesa.

    • Tallers de Dibuix i pintura i Patinatge.


  1. Logística.

Aquesta Comissió integrada per Toni Benlloch i per Amparo Porras ha dedicat el seu treball a organitzar la comanda, cobrament i repartiment de materials escolars i complements per a l'activitat escolar.

El seu treball s'ha centrat en les següents activitats:

    • Gestionar la comanda, cobrament i repartiment de les agendes escolars del curs 2008/09.

    • Gestionar la comanda, cobrament i repartiment de xandalls i roba esportiva tant d'hivern com d'estiu.



  1. Comunicació.

Format per Alma Bracho, Conxa Benet i Irene Raussell, aquest equip ha dedicat els seus esforços a coordinar la publicació de la revista de l’Associació i estudiar la possibilitat d’incorporar nous mitjans de comunicació.

Els resultats de les seues activitats han estat:

    • Edició del número de la Revista dedicat a “La meua escola”.

    • Disseny i posada en marxa del Blog de l'Ampa.

Actualment es troba apunt de vore el llum un nou número de la revista dedicat a l'Astronomia.


  1. Activitats formatives.

La comissió formada per Alma Bracho i Daniel Vanaclocha tenia per objectius detectar les necessitats formatives dels membres de l’associació i organitzar xerrades, jornades formatives o una Escola de Mares i Pares.

Les activitats desenvolupades han estat:

    • Organització d'un curset del Sistema Operatiu Lliurex.

    • Facilitar la participació de les famílies interessades en les xerrades formatives organitzades per l'Ampa del C.E.I.P. Cervantes de Godella.

    • Organització d'una xerrada informativa sobre les reivindicacions de la “Plataforma per l'ensenyament públic.

  1. Economia.

La tresorera de l'Associació, Mariló López amb la col·laboració de Toni Benlloch han estat els responsables de gestionar els comptes de l'Ampa i d'explotar les seues fonts de finançament: quotes de les famílies associades, sol·licituds de subvencions, loteria, etc.

El seu treball ha consistit en:

    • Cobrament de les quotes dels associats.

    • Gestionar el repartiment i cobrament de la Loteria de Nadal.

    • Consecució d'una subvenció de 500,00 € per part de l'Ajuntament de Godella.

    • Sol·licitud d'altres subvencions a diferents Conselleries de la Generalitat Valenciana.


Finalment, i com a punt culminant d'aquest any de treball, cal destacar que de cara a la finalització del curs, des de la Junta Directiva de l'Ampa ens trobem realitzant les gestions oportunes per a la celebració de la Festa de Final de Curs.